domingo, 20 de mayo de 2007

LA CACERA DEL TRESOR

ORIGEN I SIGNIFICAT DEL NOM
La cacera del tresor es una activitat on el docent proporciona una pàgina web als alumnes on hi hauran unes preguntes sobre un tema i altres pàgines web on es posen buscar les respostes.
L'origen del seu nom deu vindre per lo paregut de l'activitat amb una cacera d'un tresor, ja que en els dos casos tens que fer una búsqueda fins que al final aconsegueixes un objectiu.

ESTRUCTURA
Introducció: Es té que descriure la tarea i les instruccions per realitzar-la. El més important és despertar el interés en l'alumnat per realitzar l'activitat.
Preguntes: En aquest apartat tenim que ficar les preguntes que volem que els alumnes responguen mitjançant la búsqueda d'aquestes en pàgines web.
Recursos: Ací ficarem els tituls i les pàgines URLs a consultar.
Gran pregunta: Aquesta és una pregunta final que engloba tot el que s'ha vist anteriorment però que no es troba directament en les pàgines web que s'han consultat.

CREACIÓ
1. Elecció del tema.
Tenim que elegir un tema tenint en compte una série de característiques com el objectiu que volem aconseguir o el nivell dels alumnes.
2. Preparació de la fulla de treball. Prepararem una fulla on inclourem tot el necesari per a que els alumnes puguen començar a trballar. Aquests aspectes són:
- Introducció del tema a treballar
- Preguntes que hem de respondre buscant en pàgines web.
- Recursos: Ací els donarem totes les pàgines web que necesiten per a buscar la resposta a les preguntes proposades.
- La gran pregunta: una pregunta final, que englobe tot el que hem fet i que la resposta no es trobe directament en una de les pàgines web seleccionades.
3. Formació de grups: formar grups de treball de forma que poguem treure el màxim rendiment dels alumnes i que aprenguen el màxim possible.
4. Procediments: organitzarem els periodes de búsqueda i els de resposta a les preguntes segons el temps i els ordenadors de que disposem.
5. Avaluació: Tenim que avaluar la cacera tenint en compte la quantitat, la qualitat, les estratègies de búsqueda, el treball en equip, etc. Serà interessant fer l'avaluació entre tots per a que es puguen corregir errors i completar preguntes que no s'ha trobat la resposta.

DIRECTORIS.
http://cecasun.utc.edu/~tpa/mcallister/scavenger.html

http://www.aea14.K12.ia.us/technology/ScavengerHunt.html

http://www.ctnba.org/ctn/k8/treasure.html

TIPUS D'ACTIVITAT.
La cacera del tresor fa que els alumnes tinguen nous coneixements sobre les noves tecnologies, la forma de buscar en les pàgines web, navegar per internet, etc. Millora les destreses sobre comprensió i construcció dels coneixements. també ajuda a millorar el vocabulari dels alumnes i a fer persones autònomes, que busquen la solució a problemes per ells mateixos.

LA GRAN PREGUNTA.
1. Que la cacera tinga una estructura fixa pense que afavoreix la seva creació ja que el docent sap com te que fer aquesta activitat i aquesta facilitat fa que li siga més fàcil ralitzar aquesta cacera.

2. Aquesta caractirística pense que no limita per a res les possibilitats d'aquesta activitat perquè el docent pot modificar tot el que vulga segons el nivell dels alumnes, del tema a tractar, del número de preguntes que propose...;

OPINIÓ PERSONAL.
Pense que la cacera del tresor és una bona forma de fer que els alumnes aprenguen a utilitzar internet per a les seves tasques acadèmiques. En aquesta era d'avanç tecnològic és molt important que dominen aquests aparells com l'ordinador que els ajudaran molt, tant en la seva vida acadèmica com més tard en qualsevol aspecte de la seva vida.
A més, els fas agafar unes habilitats que sense que es donen compte d'una forma més divertida i interessant que si ho treballares di forma directa.
Així doncs, pense que es maten dos pardals d'un tir amb aquesta activitat i que els xiquets i xiquetes s'introdueixen en la era de les noves tecnologies d'una forma divertida i amena.

No hay comentarios: